Om köp och returer

Vår returpolicy

           Ångerrätt/bytesrätt

          Om du inte är nöjd med den mottagna produkten kan du byta/returnera den på något av följande sätt:

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt, 7 dagars bytesrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
    Vid retur/byte ska varan vara varsamt packad och med etiketterna kvar, samt att du tagit kontakt med oss på [email protected]
    innan returnering.

     Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • Du måste meddela om du ångrar dig.
    Meddelandet ska skickas till oss [email protected].
    I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
    Vid ej uthämtade paket  utgår en avgift om 200 SEK, när paketet sänts åter till oss redigeras din faktura.

     Ånger/bytes rätten gäller inte vid:
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

           Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig.
    Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

     .1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt,
    återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
    Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
    Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.